Hellow! Hiihtoloma takanan
tai no oonhan jo käynny kolme päivää koulussa loman jälkeen. Olin iskän kanssa Itävallassa ja Saksassa ja kytiin alpeilla lasettelemassa.
Ja täs on mun ostokset, sori ku ei ollu parempaa kuvaa;)
Sit seuraavana päivänä kun tultiin sain idean yhestä lehdestä, eli etin netistä jonkun reseptin ja kokkasin sit yritin tehä siitä samanlaisen kun kuvassa (siis ulkonäöltä) ja tässä mun yritys:)
Ja mitä tein oli linssi-kookoskeitto
Kirjan
Omatekemä
Ainekset
- 1sipuli
- 2valkosipulinkynttä
- 3 cm:npala inkivääriä
- 2 rklöljyä
- 1 tlcurrymausteseosta
- ½ tljauhettua juustokuminaa
- ½ tljauhettua korianterinsiementä
- 8 dlkasvis- tai kanalientä
- 3 ½ dlpunaisia linssejä
- 4 dlkookoskermaa
Valmistusohjeet
1
Hienonna sipulit ja inkivääri. Kuullota niitä öljyssä ja lisää
mausteet. Jatka kuullotusta hetki.
Lisää liemi ja linssit sekä kookoskerma. Sekoita ja anna kiehua pienellä lämmöllä noin 25 minuuttia. Sekoittele välillä.
Soseuta sauvasekoittimella.
Lisää kasvislientä halutessasi.
Koristele valmis keitto yrteillä tai siemenillä.
Ja kokkailin myös kavereitten kanssa. yks kaveri toi japanista tuliaiseks japanilaisen höytyttime ja sillä sitten kokkailtiin,
Kurkumariisiä ja teellä höyrystettyä lohta:)
Mutta ensikertaan:)))
<3:lla Erika
Tuollaisen höyryttimen tahtoisin itsekin!
VastaaPoista