tiistai 25. maaliskuuta 2014

Huulirasvaa ja ihania brownieta

Katsoin youtubesta miten voi tehdä itse huulirasvaa/huulipunaa ja siellä oli hirveesti erillaisia ohjeta. Ihan helppo tehdä ja siihen tarvitset vain kookosrasvaa, CRAYONS liituja (en tiedä käykö muut) ja purkin. Huulirasva tekee hyvää huulille, koska kookos pehmentää ja liidusta tulee väri.
BROWNIE RESEPTI ALHAALLA!!


1. Kiehauta vettä kattilassa tee vesihaude eli laita päälle kippo tai kulho.
Lisää kookosrasva 1tl ja sulata se.
2.Poista liidusta paperi ja laita rasvan sekaan.

3. Sekoita kunnes liitu on sulanut.

4.Kaada kippoon ja laita jääkaappiin jäähtymään noin 5-10 minuuttiksi.

Ja näitä voi tehdä mistä väreistä vaan. 
Tuskin liidut ovat myrkyllisisä, mutta ei tätä huulirasvaa kannata syödä, koska uskoisin ettei se ole kauhean terveellistä.


Ihanat valkosuklaa-caschewpähkinä browniet



Noin 12 annosta

100g taloussuklaata
100g valkosuklaata
100g voita
100g caschewpähkinöitä
2dl sokeria
2 kananmunaa
2dl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
1tl vaniljajasokeria


1. Vaahdota sokeri, voi ja kananmunat kuohkeaksi vaahdoksi.
Sekoita kuivataineet keskenään ja lisää vaahdon sekaan.
Sulata suklaa (HUOM. VAIN taloussuklaa) ja lisää taikinansekaan kun se on vähän jäähtynyt.

2. Sulata suklaa (HUOM. VAIN taloussuklaa) ja lisää taikinan sekaan kun se on vähän jäähtynyt.

3. Rouhi pähvinät ja valkosuklaa ja lisää taikinan sekaan.

4. Levitä uunivuokaan ja paista 175 asteessa noin 20-30 minuuttia.

5. Leikkaa neliöiksi ja tarjoa halutessassi kermavaahdon kanssa.


<3:lla Erika










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti